Strona główna/PROBLEMY ESTETYCZNE/TRĄDZIK, TRĄDZIK RÓŻOWATY

LECZENIE TRĄDZIKU

Leczenie trądziku i trądziku różowatego

Trądzik i trądzik różowaty to choroby zapalne skóry o różnej patogenezie, natomiast końcowym wspólnym efektem jest przewlekły stan zapalny skóry objawiający się na zewnątrz powstawaniem zmian skórnych. Dowiedziono także, że utrzymujący się przewlekle stan zapalny, poprzez obecność mediatorów stanu zapalnego (interleukiny) nasila rozpad kolagenu i elastyny, przyspieszając starzenie i pogarszając jakość skóry. Zmiany trądzikowe mogą goić się z pozostawieniem głębokich blizn. Z tego względu bardzo ważne jest leczenie przyczynowe trądziku, z naciskiem na leczenie przeciwzapalne.

Trwałą poprawę w najcięższych przypadkach można uzyskać podając doustnie retinoidy, ale nie jest to pozbawione istotnych działań ubocznych. Należy jednak pamiętać że bardzo nasilony, aktywny trądzik powinien być przeleczony przez dermatologa (antybiotyki doustne i miejscowe, leki keratolityczne i przeciwzapalne) ponieważ cechuje się skłonnością do nawrotów. Peeling kawitacyjny jest absolutnie niezalecany i u wielu pacjentów powoduje pogorszenie stanu skóry, podobnie jak mikrodermabrazja która uszkadza skórę bez wpływania na przyczynę problemu.

Z pomocą przychodzą odpowiednio dobrane peelingi chemiczne, które wnikając do skóry właściwej wywierają silne działanie przeciwzapalne, niszczą skupiska bakteryjne obecne w skórze oraz wpływają na podziały komórkowe, odnowę naskórka i produkcję substancji tłuszczowych. Nowoczesne peelingi chemiczne mają także działanie przeciwstarzeniowe a nawet przeciwnowotworowe dzięki właściwościom antyoksydacyjnym. Peelingi zawieszone w liposomach wnikają głęboko do skóry właściwej przy jednoczesnym zmniejszonym uszkodzeniu naskórka i złuszczaniu, w ten sam sposób można dostarczyć do skóry właściwej retinol unikając ogólnoustrojowych działań niepożądanych. Należy podkreślić że za dobór i stosowanie peelingów chemicznych powinien odpowiadać lekarz uwzględniając:

– rozpoznanie, objawy, z jakimi zgłasza się pacjent

– rodzaj skóry, leczenie współistniejące (niektóre leki są przeciwwskazaniem do peelingów chemicznych)

– stopień złuszczania na jaki pacjent może sobie pozwolić uwzględniając jego aktywność zawodową i towarzyską

– konieczność opieki okołozabiegowej i możliwość przestrzegania zaleceń przez pacjenta

Każdy pacjent otrzymuje do domu próbki kosmetyków wpływających na regenerację i odnowę naskórka, co przyspiesza gojenie po peelingu i ogranicza możliwość powikłań powstających w wyniku nieprawidłowej opieki okołozabiegowej (przesuszenie, nadkażenia bakteryjne, przedłużone zaczerwienienie i przebarwienia).

Zabiegi:

(kliknij w poniższe linki aby przejść do wybranych zabiegów)

TRĄDZIK, TRĄDZIK RÓŻOWATY
5/5 5 głosów

UWAGA! W LISTOPADZIE PRZENIESIENIE GABINETU DO NOWEJ KLINIKI W LOFTACH LUBELSKA W KRAKOWIE!